İSMET ÖZEL İSMET ÖZEL

 TİYO, İsmet Özel’in “Erbain”ini yayımlamış; kaç zamandır kafama takılıyordu, kapaktaki “40 Yılın Şiirleri” ifadesi, bu yüzden yazmak istedim. A, İsmet Özel, Osmanlı şiirine bu kadar da az aşina olunmaz ki. Erbain, kırk yaş şiirleri için kullanılıyor Osmanlı şiirinde, şimdi kitabın üzerindeki ifadeyi kabul edecek olursak, İsmet Özel’in doğduğu andan beri şiir yazıyor olduğu sonucuna varacağız. Zaten şiir kitabına on bir yaşında yazdığını iddia ettiği bir şiiri koymasından da, onun, ben doğuştan şairim, demek istediğini anlıyordum. Bu şiir işinin noteri moteri yok, Yahya Kemal de şiiri dört yaşında hissettiğini yazmıştı. İsmet Özel, yarışı abartmış gibi. Sanırım, onu geçebilmek için bu yarışta, biz de anne karnında şiir yazmaya başlamıştık, diyeceğiz. Bu da yetmeyebilir. Birileri de çıkar, ruhların yaratıldığı gün ben şairdim kardeşim, diyebilir, insan zekâsı işte, yarış bitmeyebilir.
Tetikçi

Yorum Gönder

0 Yorumlar