TDED ŞİİR YILLIĞI 2012'DEKİ
SORUŞTURMA CEVAPLARINDAN BİRKAÇ KESİT 



Haydar Ergülen

(…) Ben bir ölçüt değilim, çünkü sevmeye eğilimli olduğum için pek çok
şeyi de görmezden gelirim, sevgi de öyle değil midir, bazı aksaklıkları,
eksiklikleri, kusurları görmeyiz olur biter. Öyle yaptım, öyle yapıyorum.
Ama o akşam orada bulunanlarla hem 2 saat gibi uzun bir sürede, belki
40’ı aşkın farklı şiir tanımış, değişik sesler duymuş, yepyeni söyleyişlerle
karşılaşmış olduk. Türkiye’nin renkleri dediğimiz şey, sanırım en çok da
şiirde karşımıza çıkıyor, en çok da şiir için söylense yeri var.
Diyeceğim ben bir eleştirmen değilim, şiiri çok seven bir şiir okuru
ve şiir yazarıyım, benim iflah olmaz iyimserliğim sizi yanıltmasın.
Hem şöyle de düşünemez miyiz...





Ali K. Metin

Mutat Olandan Taze, Diri Bir
Türkiye Şiirine Doğru

(…) Egonun sadece ilişkilere değil daha vahim bir tehlike olarak bizzat
şiire hükmeder bir konuma gelmesi ise 2012’de emarelerini çoğaltan bir
gerçeklik olmaya devam etti. Burada kastettiğimiz tehlike, bizatihi şiirin
kendisinin egodan dolayı zarar görme halidir. Görünürlük ve var olma, kendini ispatlama arzusu şiirin önüne geçmeye başladığında, şair bundan belki geçici bir doyuma ulaşmaktadır, ancak gösterdiği acelecilik ve
doyumsuzluk yüzünden yetenek gösterisinden ibaret hale gelen okunamaz nitelikteki şiirlerle aslında kendi ayağına kurşun sıkmaktadır. İsmet Özel’in 60’lı yaşlarında yaptığını 20’li 30’lu yaşlarda yapmanın ne kadar
fikirsizce bir şey olduğunu...


Cafer Keklikçi

Şiir İthal Edilemez

(…) 2000 Kuşağı şairleri dergilerde sayılıyor; herkes kendi
dergisindekileri 2000 Kuşağı sayıyor diğerlerini yok sayıyor. Diğer dergideki de bunun tersini yapıyor yani o da dergisindekileri sayıyor diğerlerini görmezden geliyor. Saymaca işi öyle abartıldı ki 2010 yılında
ilk şiirini yayımlayanlar bile 2000 Kuşağı’ndan sayılmaya başlandı. Ben
bu adaletsizliklere ve karman çorman duruma bir son vermek için somut ölçüler koyarak 2000 Kuşağı şairleri kimlerdir onları belirledim, yazdım. Daha sonra yani geleceğe o isimlerden kimler kalır onu tarih
(zaman) belirleyecek. Yani demek istediğim bazı şairler, kendi adamını öne çıkarmak için kendi dergisindeki gençleri 2000 Kuşağı’ndan sayıyor. Bazı isimler de, daha ilk kitabını yayımlamış genç şairi usta şair
diye...

Tetikçi

Yorum Gönder

0 Yorumlar