OR GAZELİ

Ey neşe her şey ne çabuk eşke dönüşüyor
keşke kış, kış kış evine gitse içimdeki ateş bile üşüyor

sana varmak için cambaz gibi kıvrılıp kendimden geçtim peh peh
kül oldu ayaklarım düştüm yere buzdan daha yakıcı değil kor

yüz yıllardır altın madenleri sömürülen Afrikayım sanki
yenilgilerimin akbabaları çocukluğumun başına üşüşüyor

ey kibir ben memleketimin fakirliğini giyinmişim üstüme
Paristen getirtmiyorum diye kıyafetlerimi görme hor

I. Dünya savaşını Amerika II. Dünya savaşının üstüne salacak 
ey çavuş III. Dünya savaşı kapıda eğit aşk askerlerini iyice yor

iri gövdemin karanlığına bile gizlenemiyorum
seni bulamadım deme acılarımla zımparalanan ruhum fosfor

nemden pastan başka meselenin özüne inen yok
her sonbahar romantik yağmurlara kanan yaprak dalına küsüyor

Orta Doğunun derinliği kalmadı petrol kuyularından başka
gördüm Yusufu bir petrol kuyusuna attı Amerika


Zafer Acar 

Yorum Gönder

0 Yorumlar