Sanı Gazeli

Bilgelerin dediğine göre dünya cehennem
peki sen cehennemin dibi misin ey ülkem

toprağıma göz dikmiş yılanlar çiyanlar akrepler
belli ki ölmemi bekliyor bozuk düzen

çıtır çıtır kendini yaktı ateş inleyerek uçurumdan hop diye atladı rüzgâr
havanın biriken gözyaşlarına kimse diyemez nem

gözyaşı değil bunlar dil ötesi sözlerimin kanı
sarsıcı bir imgeye dönüştürür ağlamak insanı

ağla ve rahatla yâr bilirsin yoğunluğun fazlası zarar  
zayi etmeyecek gözyaşını yeryüzünün yaralarına sürecektir âdem

her geçen gün çatışma artıyor savaş alanına döndüm
doğum haberini alınca Mecusilerin ateşi gibi söndüm

cepheyi terk ettiğimi sanma sevgilim
sadece tetik gibi geri çekildim

kelimelerden tanklar uçaklar filolar yaptım hazırdır ordum 
kalemimle kendi kalemi inşa ediyorum

biter ölümler biter gelsen kalbime girsen
zevkten Kabe gibi dört köşe olurum üstelik karalar bürünmem

hadi hep birlikte söyleyelim: her şeyin boştur içi
dolu dizgin yaşamadıysan hiçi

doğmak, var olmak değildir
bir beden gibi toprağa karışır denize ulaşamayan nehir

Zafer Acar
  

Yorum Gönder

0 Yorumlar