ZAFER ACAR'IN "KURŞUN ve KALEM"İNE DAİR


Zafer Acar, “Usta-Çırak”tan çıkan 170 sayfalık “Kurşun ve Kalem”iyle şiir kitaplarına bir yenisini ekledi. Sezai Karakoç’un “Masal”ına zeyl niteliğinde olan “Kurşun ve Kalem”,farklı metinlerarası ilişkiler kurarak Doğu ve Batı medeniyetlerine yeni bakışlar getirmeye çalışırken okura biçimsel zenginlikler de sunuyor. İslam tarihini ve terminolojisini içten bir bakışla değerlendiren Zafer Acar, destansı dil ve kahramanca bir eda yaratmanın mücadelesini verdiği bu kitapta, toplumsal dayanaklarımızdan kopmadan evrensel temaların izini sürmeye devam ediyor.   

BATAN GÜNEŞE KARŞI ŞARKI

kapat gözlerimi aç beni
bir kanlı ameliyat istenci değil bu bir Cebrail arzusu
dokunuşun alt üst etmeli kalbi ve usu
kurmalı pusu
elma ağacının çiçeği gibi aç beni
Boğaz manzaralı pencere gibi aç beni
aç beni aşk şişesinin kapağını langırt diye açar gibi
gömleğimin düğmelerini çatır çutur kırar gibi
kapat gözlerimi aç beni
dar geliyor bana bu ülke kaldır vizeleri
yayılayım evrene inci gevher gibi saç beni
kapat gözlerimi aç beni
gözlerim toprak dolsun aç beni
bir çiçek tohumuna saksı olsun aç beni
kahrolası bu gözler göremedi seni
çiçeklerle bakarsam
elbet bulurum seni (KURŞUN VE KALEM'DEN)

Yorum Gönder

0 Yorumlar