Aykut Nasip Kelebek'in Bir Nokta'nın Nisan sayısında yayımlanan “Kurşun ve
Kalem”in Arka Planı: “Masal” başlıklı yazısından birkaç alıntı yapıyoruz. Metni Zafer Acar okurlarına ve Sezai Karakoç'un "Masal" şiirine farklı açılardan bakmak isteyenlere öneririz.
“Kurşun
ve Kalem”, Sezai Karakoç’un “Masal” şiirinin son bendiyle açılır ve bütün bir
kitap, bu şiire zeyl olarak inşa edilir. Şimdiye dek “Hamse” oluşturarak, gazel
ve kaside gibi türleri modern şiire uyarlayarak, “şarap” ve “gül” gibi
mazmunları kullanarak geleneği yeniden yorumlayan Acar; böylece gene geleneksel
bir tekniği modern şiire taşır. Burada asıl çarpıcı olansa, dört-beş sayfalık
bir şiire yazılan zeylin, 160 küsur sayfa tutmasıdır.
Zafer
Acar’ın Sezai Karakoç yüksek lisans yaptığını, birçok eleştirel metin dışında
“Sezai Karakoç Kuşağı: İkinci Yeni” adlı kitap yazdığını biliyoruz. Bu
çalışmaların çarpıcı tespitlerle yüklü olduğu ortada, ancak şairin Sezai
Karakoç bağlamındaki en cesur girişimi “Kurşun ve Kalem”dir. Diğer metinlerde
Sezai Karakoç’u anlama ve anlatmaya, şiirimizdeki yerini hakkaniyetle
belirlemeye soyunan Acar; burada onun eserine orijinal eklemelerde bulunur ve
şiirsel takibini derinleştirir. Onun, bazı kimselerce hatalı bir biçimde
kendisiyle özdeşleştirilen şiir kişisini, kardeşliğin gereği içtenlikle
sorgulayan Acar; Sezai Karakoç’a yanlış bakışları da tashih etmiş olur aslında.
0 Yorumlar