DİL VE EDEBİYAT'IN MAYIS SAYISINDAN SEÇİLMİŞ MISRALAR

Türkiye Dil ve Edebiyat Dergisi, 101. sayısında günümüz şiirinin önde gelen şairlerinden şiirler yayımladı; ayrıca derginin bu sayısında da yetenekli gençlerin şiirleriyle karşılaşıyoruz. Bu birbirinden değerli şiirlerden bazı bölümleri sizler için seçtik. 

Cumali Ünaldı Hasannebioğlu 
"Batı’yla Üç Hesaplaşma"

Başka aşı tutar mı 
endemik 
çekirdekten sürüp gelen tomurcuğa 
bu gök, bu toprak, bu su 
ve bu leylî rüzgârda 
salım salım salınıp duran 
yeryüzü dağılmadıkça 

Hepimiz için bembeyaz 
bir ülkedir ölüm 
doruklarında hayatın yaşadığı 
tadılmadıkça 

Bir kuş 
kanatlarına kelep edip geceyi 
sessizce 
giriverdi yuvasına 
eşe koklaya 
toprağın hakkını vere vere 
rüyasına 
yürürken bir köstebek
(...)

Selim Sina Berk 
durup durup bakmayın göğe 
yıldızların altındayım Ben de 

Ruhum 
zarında fukaralık var senin bana denk geldin 
unutmuşsun kural bir: 
dinamit değilsen hapse düşmeyeceksin 
şimdi intihar yeter mi buradan kaçabilmen için 
kurşuna kafa atmak yüze peçe takmak denendi 
günde beş vakit ağza burna üç kere su verildi 
sen anlamazsın ruhum anlamazsın sen 
üzülür abdestli bedene doğrulan mermi 
(...)

Zafer Acar
Malezya MH 370

az gittim düşündüm uz gittim düşündüm
her şey eğriydi dere tepe düz gittim düşündüm
yoruldum kırlara uzanıp uyudum düştüm kalktım üşüdüm
ateş yoktu iki fikrin çatışmasından çıkan çıngıyla tutuşturdum otları
ısıttım donan yağmuru, erittim su olup akmak isteyen karı
gördüm yel değirmenlerini savaşları ve vahiy depremlerini
ölümler artık can almakta zorlanıyor Avrupada Amerikada
çünkü insan kalmadı namuslu yaşamak bitti
Malezya MH370 sefer sayılı uçağı gibi aklım başımdan uçup gitti
hava korsanı bir grup meleğin eline düşmüş olabilir mi (olabilir)
benden beni fidye diye isteyebilirler mi (isteyebilirler)
ya gelir de beni benden alırsalar bir işlerine yarar mıyım (bence yaramazsın)
adamdan hiç anlamayan sevgilim beni beğenip de alır mı (bence alır)
ne hoş değil mi (değil)
filozof yanım sorular sorar
arif yanım cevaplar
(...)

Mehmet Ali Genç
Cennetin Çocuklarıyız

Kan lekesinde gezdirdim ellerimi
bir yerlerde insanlık ölmüştü
sildim,
kan sıcaklığından oluşan,
alın terimi
katil diye yaftaladılar yüzümü

kıyamet kadar uzakta
benim istediğim dünya.

Cennette bir evsizdim o zamanlar da
insanlar itiliyordu bu dünyaya
meleklerin çarpıcı kanat hızında
suyun akış yönünü izledim,
kevser pınarında

Irkını böyle bilseydi adem
elmayı yermiydi bilemem
(...)

Volkan Arslan
Tetik

bir intihar kadar ağır hislerim
düşürmüşüm tetiği
tak!
.. diye bir ses yankılanmış boşlukta
namlu boşmuş
güm!
.. diye bir ses düşmemiş havaya
ve ben düşmemişsem kara toprağa
ne fark eder?
(...)

Yorum Gönder

0 Yorumlar