TDED ŞİİR YILLIĞI 2012'DEKİ
ELEŞTİRİ YAZILARINDAN BİRKAÇ KESİT
Zafer Acar
Yalnızlık, Biriciklik midir: Bünyamin K. Şiiri
(...)
Ruh akrabalarını bulmakta zorlandığım, belki de biriciklik zannıyla
kendilerini yalnızlığa mahkûm etmiş Bünyamin K. ile Cahit Zarifoğlu

Abdullah İlhan
Yarın Bekleyebilir (Hüseyin Atlansoy)
omurgasını imgeselliğin belirlediği şiirini, sese yaklaştırmasından çıkarıyorum.
Bu radikal dönüşümle beraber, biçimsel bazı farklılıklar da
görüyoruz “Yarın Bekleyebilir”de. Dörtlükler hiç olmadığı kadar Atlansoy
şiirinde öne çıkıyor ve kafiyenin devreye fazlasıyla girmesiyle ses de
dörtlük yapısını sağlamlaştırıyor. İşte tam da burada Cansever’in demek
istediğinden farklı bağlamda mısra işlevini yitiriyor, “Yarın Bekleyebilir”
özelinde konuşursak. Zira çok sesli bir şiirle değil de dış sesin başat
olduğu tek bir ses karşılıyor şiirde bizi. Kusurlu bir lirizm de diyebiliriz
buna. Şair de bu kusuru görmüş ya da hissetmiş olacak ki bu eksikliği
epik unsurlarla kotarmaya çalışıyor. Lirizmin yalınlıkla sınırlanmış yanını epik bir samimiyetle birleştirme çabasını güdüyor. Kitabın başlarında bunu başarmış görünüyor şair. Ancak kitabın ortalarından itibaren sanırım o epik kaynakların tükenmesinden ya da bu tip sert söylemden
oluşmayan genel şiir görüntüsünden olacak, bu kanalın zayıfladığını görüyoruz. Şair şiir geçmişinin kurbanı oluyor kanımca burada; yeni ve farklı bir…
Dikkat Köstebek Çıkabilir (Ali Özgür Özkarcı)

öteleyerek, ama sadece bunu yaparak yenilikçi olabileceklerini sanıyorlar; yenilikçilik bu kadar mı ucuz? Yenilikçilik, Orhan Veli’nin yetmişsene evvel pişirdiği aşa su katmak mı? Ali Özgür Özkarcı’nın “Dikkat Köstebek Çıkabilir”i, “fakir fukara edebiyatı” yapıyor, bu kitaptaki şiirlerde “muhalif takılan” şiir kişisinin serzenişleriyle karşılaşıyoruz. Fakat bu kitaptaki metinleri, illa da şiir şeklinde sunmaya gerek yokmuş; cümleler
yan yana değil de alt alta sıralanıp makale biçimine de getirilebilirmiş. Çünkü bu metinler, hep düzyazı mantığının etrafında dolaşıyor. Şiirin kalitesi değil, adı...
0 Yorumlar