BİR GARİP ORHAN VELİ GAZELİ

Tanrım bitmeyecek mi şairlerin binlerce yıllık yoksulluğu
benden geçti gayrı genç şairlerine cimrilik yapma olur mu

ev kirası çocukların masrafı faturalar filan
ilham yerine biraz da para yolla (Halk Bankası Hesap Nu: 01010581)

dedin dik dur kullarımdan medet umma
sözünü tuttum: ellerimi açıp dua ettim dilenmedim senden başkasına

dünya denilen gölge diyarda bunca yandıysa aaah canım
nasıl güveneyim gölgesi üstüme düşen öte dünyaya

zenginin gönlü fakir fakirin gönlü zengin
artık bu ikisini bir insanda topla

iktidara gelen mazlumlar iKtiDaR oldu
sonra senin adının büyüklüğüyle zulmettiler halka 

hak yemek gibi stok yapmak da haramdır dinimize göre
dostum asla doymaz bu hayvani hangar mide

çekinme siyasilerin irileşen göbek deliğine çelik kasa anahtarını sok ve çevir
dökülecektir çaldırdığın bütün para

diktatörlerin başına gelene bir bak içten içe yıkılmıştır her saltanat
çoğu zaman tahtı tabut yapmıştır oğul babaya

duysun cebi delik Necip Fazıl açlıktan bayılan Sezai Karakoç
ve bir garip Orhan Veli de duysun: sahip çıktım mirasınıza

hem yoksun yanımda hem yoksulum yokluğun kadar
niçin yazıyorum bunları niçin: şiir yaşantıdan doğar


Zafer Acar


Yorum Gönder

0 Yorumlar