İBB’YE SORULUR: FOTOĞRAF MI, RESİM Mİ?


İstanbul Büyükşehir Belediyesi Gençlik Meclisi, diye bir şey varmış, hatta kültürel faaliyetlere de başlamış, çok sevindim gerçekten. Bu sayede biz gariban şair ve yazarların yükü biraz hafifler diye ümit ediyorum demek üzereydim ki, zihnimden dilime doğru sarkan bu cümle boğazıma takılıverdi. Doğmadan ölen bu cümle adına üzgünüm. Neden: İBB Gençlik Meclisi, 4 Levent metro durağında bir resim sergisi açmış, aaa ne hoş yapmışlar diye içimden geçirdim ve şunları da söyledim: Demek ihale kovalayan, kısa yoldan köşeyi dönmek ve makam sahibi olmak isteyen, kültürel açıdan hiçbir şeyden anlamayan ama anlıyormuş gibi yapan AK Parti gençliği artık silkinip kendine gelmeye karar vermiş, sanatın da önemini anlamış, ne iyi. Ağız tadıyla gezeyim hele şu resim sergisini, ruhum daha bir yücelsin dedim, evet dedim, ama boğazıma takılan cümle yetmezmiş gibi bir de bahtsız ağzımın tadı kaçtı. Karşımda resim değil, her ortamda görebileceğimiz eski İstanbul fotoğrafları sergisi vardı. Muhtemelen partinin yücelerinden emir gelmiştir, gençlerimiz sanat alanında da kendini göstersin diye. Bu sergi onun için açılmıştır. Fotoğraf karelerinden çok, yaşadığım bu trajik tablo asılı kalacak ölene dek hafızamda.
            Fotoğraf ile resim arasındaki farkı bir ilkokul talebesi bile bilir. İslami camianın gençliğine yazık ediliyor, yazık. Sanatsal ve kültürel donanımdan yoksun bir gençlik ne işe yarar, büyük şehirde tutunamaz, üçüncü sınıf insan muamelesi görür. Hâlbuki İslam, geri kalmayı değil, her alanda Müslüman’ın yükselip yücelmesini telkin eder bize.
            Şu Gezi Olayları yok mu, bazı yönlerden hayrımıza oldu aslında: Gençliğin ve sanatın gücü anlaşıldı. AK Parti bu konudaki eksiklerini fark etti, ama kısa vadede de gideremeyeceğini bilmeli. En baştan dibe doğru bir tasfiye yapmalı, mesela estetik görgüden yoksun, odun bakanlardan, milletvekillerinden, bürokratlardan kurtulmakla işe başlamalı, gençlere rol modeller sunmalı.
AK Partinin kültür ve sanattaki durumunu atasözümüzle özetleyelim: “Deveye sormuşlar boynun neden eğri? Nerem doğru ki demiş.”     
             

            Zafer Acar

Yorum Gönder

0 Yorumlar