BİR NOKTA'NIN NİSAN SAYISINDAN ZAFER ACAR ALINTISI


Aykut Nasip Kelebek'in Bir Nokta'nın Nisan sayısında yayımlanan “Kurşun ve Kalem”in Arka Planı: “Masal” başlıklı yazısından birkaç alıntı yapıyoruz. Metni Zafer Acar okurlarına ve Sezai Karakoç'un "Masal" şiirine farklı açılardan bakmak isteyenlere öneririz. 

zafer acar kurşun ve kalem ile ilgili görsel sonucu“Kurşun ve Kalem”, Sezai Karakoç’un “Masal” şiirinin son bendiyle açılır ve bütün bir kitap, bu şiire zeyl olarak inşa edilir. Şimdiye dek “Hamse” oluşturarak, gazel ve kaside gibi türleri modern şiire uyarlayarak, “şarap” ve “gül” gibi mazmunları kullanarak geleneği yeniden yorumlayan Acar; böylece gene geleneksel bir tekniği modern şiire taşır. Burada asıl çarpıcı olansa, dört-beş sayfalık bir şiire yazılan zeylin, 160 küsur sayfa tutmasıdır. 
            Zafer Acar’ın Sezai Karakoç yüksek lisans yaptığını, birçok eleştirel metin dışında “Sezai Karakoç Kuşağı: İkinci Yeni” adlı kitap yazdığını biliyoruz. Bu çalışmaların çarpıcı tespitlerle yüklü olduğu ortada, ancak şairin Sezai Karakoç bağlamındaki en cesur girişimi “Kurşun ve Kalem”dir. Diğer metinlerde Sezai Karakoç’u anlama ve anlatmaya, şiirimizdeki yerini hakkaniyetle belirlemeye soyunan Acar; burada onun eserine orijinal eklemelerde bulunur ve şiirsel takibini derinleştirir. Onun, bazı kimselerce hatalı bir biçimde kendisiyle özdeşleştirilen şiir kişisini, kardeşliğin gereği içtenlikle sorgulayan Acar; Sezai Karakoç’a yanlış bakışları da tashih etmiş olur aslında. 

Yorum Gönder

0 Yorumlar