ÇAKTIRMA



1

Senin yerine geçip kendime sarıldım bizim evde çaktırma
kaburgamın altında kalbim tango yaptı tanrının karşısında çaktırma
inanmazsan tanrı yukarda diyeceğim ama baktım orda da yokmuş çaktırma
okuyucularım üst dizede şirke girdiğimi düşünüp yuhalar mı beni acaba
ama hiçbiri umrumda değil sevgilim çaktırma
nasıl olsa bu şiir tanrının ilhamıdır bana

Sevgilim soruyorum sana
market zincirine bağlı bir evcil hayvan gibi yaşanılan çağda
ruhun gıdasını hangi bankadan tahsil edecek insanlar
-bu soruyu aslında sana değil başkalarına sordum çaktırma-
her neyse seni seviyorum ı love you j'taime çaktırma

Boynundaki ferahlık veren çölü keşfedince
çocukluk çığlıklarımı
rüyamda gördüğüm karlı bozkırları anladım çaktırma
hepsi kırmızı güvercinlerin kanadında saklıymış meğerse
yaralı bir at kişnemesi gibi
duruyorken gecede ağlamaklı berceste
bunca isyan, bu çektiğim hasret günahmış çaktırma

Tenindeki kıvılcımı göğe fırlattım güneş yaratıldı ve şaşırdı dünya
yaprak soluşunun öz annesi sensin çaktırma
senin doğuşundan oluşmuş sonbahar kış
senin büyümenden doğmuş yazgımın gece esintileri çaktırma

2

Sıcak bir pazar günüydü bizim eve geldiğinde hatırlıyorum
klişe bir mısra gibi terlemiştin bayırı çıkarken
güzeldin hoş bir sesin vardı ama bu aramızda
yatağımı toplarkenki dağınıklığın da bu şiirin bir yerlerinde kalsın çaktırma
çaktırma sevgilim çaktırma
kimse bilmez bize geldiğini annen baban abilerin filan çaktırma

Oğuzun ansiklopedilerini incelerken sen, sarılmıştım boynuna usulcana
ölü dedemin gecekondusu gibi kokuyordun gözlerim dolmuştu çaktırma
1911'de trablusgarp'a çağırmışlardı beni dedemin yanına
sözcüklerinin kütüphanesinden bir zırh kuşandım valla billa
ama ruhunun kokusundan savaşa veremedim kendimi kazanamadık yaaaaa
-savaşı anlatırken bile ciddi olamıyorum sevgili halkım afedersiniz
insanın milliyetçi yanı bile sevgisi karşısında aciz-

3

Dudaklarında kültablası taşıyan bir topluluk var aramızda çaktırma
onlar seni içime çekiyorlar damarlarıma filan işleniyorsun çaktırma
yani öyle demek istemedim tabii ki sen nikotin değilsin kanımdan çıkmıyorsun da
benim zehrimsin sen bitkisel hayatımsın kanser sebebimsin
-az kalsın ajitasyona sürükleniyordum ama tuzağa düşmedim çaktırma-
her neyse seni seviyorum ı love you j'taime çaktırma

İki ay sonra sınavım var ders çalışmıyor sana yazıyorum çaktırma
şiir yazarak kafamdaki problemleri çözmeye çalışıyorum bu çok saçma
geleceğimi filan önemsemiyorum şiir üniversitesini kazanmak var hayalimde
kapitalist sistemde şeffaf tebeşirlerle yazılmış ömrümüz holdinglere

Kaan Elibol

Yorum Gönder

0 Yorumlar