İNSANLIK ADINA BİR İTİRAF


Put yıkmak da zor be kardeşim
Piyasa her yerde yeni eleman arıyor putluğa
Sen vurmuşsun put devrilmiş bu kadar kolay mı
Önce ölene dek müşrik gazabı
Öldükten sonra
Biraz şeker biraz sansür biraz bilmem ne
Ve mumyalandın
İşte put deviren bir putsun
Şimdi yıkıl karşından kendinin

Aslında put olmak bilemiyorum
Gıdıklamıyor mu nefsini
Ahahahahahah pardon
Gıdıklar tabii Nazım da gülmedi mi burada ne yanii
Abdülhak o ağlak sesiyle kırmamışmıydı bir kaç put (hayır ama eminim bir operacı olsaydı kırardı bir kaç bardak)
Ve Mehmet Emin o da kırdı bir kaç put (saçmalama)
Putları yıkıyoruz dedi Nazım ve put olmadı mı şimdi
Bazılarına
Biraz sansürle (heh şimdi başladın doğruları söylemeye)
Aslında put yıkmak putlaşmanın en kolay yoluydu
Ve bu yüzden hepimizin avuçları kaşınıyor put yıkmak için

İşte yarın bir put olmanın hesabını yapıyorum şu an
Aslında hangimiz istemiyor ki girsek de mezara
Bir put gibi yaşamayı dünyada
Duydum bunu Türk Şiiri yapacak beni bir put
Şunu söyleyeceğim tehlikenin farkındayım
Yok benim bir cennetim
Ölümsüz kılamıyorum da kimseyi
Ama her şiirim cehennem duvarında açılmış bir delik gibi
Kör olabilir gözleriniz yalanın karşısında
Bu da cehennemden bir bölümdür
Burada gerçek diyoruz adına

Aslında düşündüm de ölümsüzlük çok sıkıntılı kelime
Ölüm bir tek toprağın altına girmek mi ki
Bazenleri çok ölüyorum
Aslında düşündüm de göze alabilirdim bir put olamadan ölmeyi
Kafam alabilseydi sonsuz mutsuzsuzluğu
Ya da cenneti

Yunus, dediklerin yanlış ben aşığıyım insanlığın
Ve kıracağım bundan dolayı insana zararlı tüm soyları
Dedi adam
Dedim korkma hepimiz insanız anlarız birbirimizi
Bak alıştıra alıştıra söyledim bir put olmak istediğini senin ya da herkesin
Dedi mafya, böyle şiir mi olur
Vurabilirim seni yayınlarsan bu şiiri
Dedim Yunus sözü eğri büğrü söyledin
Bak geldi bir molla kâsım sigaya çeken seni

Ah molla kâsımlar çağında yaşıyoruz çoktandır
Bir kâsımdır gidiyor yüz yıllardır her yerde o
Cemaatler cemiyetler parlementolar kürsüler meclis medya
Yunus naptın sen birleştirdin tüm yavşakları bir kâsımda
Böylece kuruldu bu birlik
Tabii ki suç Yunus'un değil
Kelebek etkisi bunlar

Yunus Emre Koşar

Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. Parantez içindeki açıklamalar akışı bozuyor. Ve o açıklamalar fazlalık şiirde. Genel olarak bence şiir gücünü ironiden alıyor. Günümüz Türk şiirinde olması gereken bir şey. Artık şiirde ağaçları, duyguları ve böcekleri konuşturmayı bırakmalıyız. Ihtiyacımız olan zekânın konuşması. Yunus Emre Koşar bunu bu şiirinde çok iyi başarıyor. Umarım bu çizgiden ayrılmaz.

    YanıtlaSil