Zafer Acar
                                           
KURŞUN ve KALEM'den

www.kaynakmetinler.com'da şiirin düzensiz olarak yayımlanmış bölümünü, burada aslına uygun bir şekilde yayımlıyoruz.

VIII- HİÇBİR ŞEYİN KEŞFİ

 
inanacak o kadar şey var ki dünyada
gelmiyor Tanrıya sıra

buralarda Tanrı yok buralarda insan çok diyenlere inanma kanka aman inanma
kendileri var olamadıkları için Tanrıyı yok sanıyorlar
onlar senin Tanrını tanımıyorsa sen de onların kıytırık adını anma
 
aranacak kelime tanrı



















bizim kadar şanslı değildi Necip Fazıl ararken Tanrıyı
onun arama motoru yoktu bu yüzden ölene dek bulamadı
yeri göğü inletti feryâd u figanı

ey yeşil sarıklı ulu hocalar söyleyin Tanrıya
uğraşmasın Tanrı benimle daha fazla
yoksa kafama bir kurşun sıkar
dıkşıııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııın
çıkarım onun da karşısına 
siz mikroskopla bedenlerinizi incelediniz
hücrelerinizin içinde eğlenip aradınız Tanrıyı
sanki hapse düşmüş de siz kurtaracaksınız
siz sarhoş olmak için şişe şişe bira rakı votka içersiniz
ben alırım en keskin içkiyi ayılmak için
hiçbir bilimsel veriyi umursamadan
teleskopla ruhumu seyre daldım
ben olmayan her şeyin varlığıyım anladım

 

kimseyi küçümseme
bir gün gelir ipinden kurtulur kahraman olabilir bir kukla bile
perdenin arkasına bir intihar eri gibi sızıp dıkşııııııın dıkşıııııııııııııın
sahte Tanrıyı vurabilir
şehrin meydanındaki saat kulesini yıkabilir
kaderini yeni baştan kurabilir
cehennem çukuruna atılan insanları kurtarabilmek için
kocaman kucağıyla dipte durabilir
hiç akla gelmeyecek şeyler onun kafasından ışığı aşan hızla geçebilir
Kızılderililere iade edebilir Amerikayı 
yeniden kalbine damarlarına döndürebilir akan kanı
hukuk fakültesinde okuyabilir
aklını balyoz gibi kullanarak bütün zincirleri kırabilir
öldürülen atalarımızı atıldıkları zindandan çıkarabilir

son zamanlarda çalmaz oldu kapımı söz
gerginim
rahatlamak için DIKŞIIIIIIIIIIN DIKŞIIIIIIIIIIIIIIN 
kalem gibi kurusun ellerim dedim evet yalancıktan da olsa dedim
bedduamı kabul ettiğin için teşekkür ederim 
Allahım tükenmiştim şimdi her parmağımla sana ne çok şiir yazacağım
senin güzelliğine bakıp tatlı tatlı azacağım

bu şiir var ya bu şiir
az değil görüyorsunuz çok
fakat bilgisayarımı çökertti virüslerle anlaşarak
özüm sensin diyerek bana dönmek istedi
“kimse okumuyor beni
sayfalara hapsedemezsin” dedi
Düldülüme atladım dıgıdım deh dıgıdım deh dıgıdım
programa daldım bir de virüslerle savaşmak zorunda kaldım
DIKŞIIIIIIIIIIIIIIIIN DIKŞIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN
iyi ki yaratmış şairi Allah iyi ki iyi ki ki ki iyi ki
çünkü her bir şeyi aşikar kılmamıştır dinler
ey okur fazlalık değilsin bu eserin yetkinliği için çok gereklisin 
çünkü Allah
insanı insanın kulağıyla dinler
insanın gözüyle görür ağzıyla yer
biraz uyuyup dinlenmek istiyorum
sevgili kedi sobanın kenarından azıcık da bana yer ver

aslında ben ne Doğudan ne Batıdan Allahtan çıkmışım yola 
soyut varlığım Red somut varlığımı sorarsanız Malatyalıyım
muhafazakâr babanın dindar bir ananın oğluyum
büyük dedem dönmemiştir I. Dünya harbinden hâlâ
inanmıştır savaş meydanının bir erin gerçek evi olduğuna
nüfus müdürlüğünden araştırabilirsiniz
milletimin torunuyum topa tüfeğe dayanır soyum
boOOOOOOOOOOOOOOM boOOOOOOOOOOOOOOOOOM
Allahtan başka geçmişim yoktur
pekiyi yıldızlı geleceğim de odur
düşmana kurşundur oktur bende şükür çoktur
toydum sanki oyundum at eti yedim kımız içtim doydum
haramiler tarafından fazlalıklarımdan soyuldum
yüzyıllar sonra atalarımdan aldığım bayrakla edebiyatı fethe koyuldum
çelikten sağlam duygu iplerimle bağladığım şiir gemilerime
dedim yüzmeyi bilmek yetmez öğrettim yürümeyi de
deneme saldırılarında bulundum yokladım sırça kuleleri surları
kirpiklerine kıyamadım
mısralarımı senin yay kaşına takıp düşmana ok attım
din için iman için düşman topraklarını ülkeme kattım 
hadi toparlanın dedim bütün savaşçı mısralarıma
Cuma namazı kıldıracağım Ayasofyada

daha ben yokken ortalıkta dolanıp duran ilhamımı çalsa
mısralarımı alsaydı şair Avni yanına
zapt ederdi Rodosu da Otranto seferinde İtalyayı da

ama unutma evlat: silaha ev sahipliği yapamaz kın
DIKŞIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN DIKŞIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN

en son anda
Allah kelimesi kurşun gibi gelip bulacak beni
doğruldu Azrail bana Allah namluda
ölmeden dirilemez insan
DIKŞIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN
kendi kanımla sarhoşlanayım da
ölümüm ölümüme hız katsın

BATAN GÜNEŞE KARŞI ŞARKI
 

kapat gözlerimi aç beni
bir kanlı ameliyat istenci değil bu bir Cebrail arzusu
dokunuşun alt üst etmeli kalbi ve usu
kurmalı pusu

elma ağacının çiçeği gibi aç beni
Boğaz manzaralı pencere gibi aç beni
aç beni aşk şişesinin kapağını langırt diye açar gibi
gömleğimin düğmelerini çatır çutur kırar gibi

kapat gözlerimi aç beni
dar geliyor bana bu ülke kaldır vizeleri
yayılayım evrene inci gevher gibi saç beni

kapat gözlerimi aç beni
gözlerim toprak dolsun aç beni
bir çiçek tohumuna saksı olsun aç beni
kahrolası bu gözler göremedi seni
çiçeklerle bakarsam
elbet bulurum seni

ADEN CENNETİ

burabenim benim benim
ruhuma bakarak şimşek çakarak
her parmağımı el gibi kullanarak yarattığım evim
burabenzemez sana ona buraçatı
burarası şiir cennetimin sekizinci katı

davetlimdir mısralarımın akışında yıkananlar müziğiyle kurulananlar
davetlimdir ötekinden arınarak ben olmanın tadına varanlar
onlarla paylaşırım lığımı gelsin buyursunlar
ne de olsa yedi katın aksine
burasızlıkta bol miktarda yokluk var
son nefes gibi ime çekiliyorum

 
    Aden Cennetine Üye Girişi




Kullanıcı Adı
 
Şifre
 

 



   Gir Yap





Yorum Gönder

0 Yorumlar